Artikel: 3 redenen waarom u uw voicemail berichten beter niet zélf inspreekt

Natuurlijk mag u dat wel doen. Maar klanten ervaren een niet getrainde stem vaak als onprofessioneel.
Hoort u wel eens dat u een goede telefoonstem heeft? Dan houdt niets u tegen, natuurlijk. Of misschien deze vijf argumenten wel.

1. U spreekt niet dialect en accentloos.

Hoewel u denkt dat u algemeen Nederlands spreekt. Bij veel mensen is toch te horen vanwaar ze afkomstig zijn. Dit horen bellers uit een andere regio direct en zo kan uw voicemail onprofessioneel overkomen.

2. U heeft geen goede microfoon

Hoewel de microfoon van uw smartphone waarschijnlijk niet slecht is, is de kans dat er plof-, blaas- en kraakgeluiden worden opgenomen op uw antwoordapparaat zeer realistisch. Dit moet u echt vermijden. Een professionele studiomicrofoon heeft hier geen last van. Dit komt de opnames van uw wachtboodschappen alleen maar ten goede.

3. U heeft geen goede akoestische ruimte

Kans bestaat dat u nu op kantoor bent. Heeft u al eens goed geluisterd hoe galmend deze ruimtes klinken? Dit is zeer onprettig voor de luisteraar. Bovendien is elk extern geluid storend. Indien u niet beschikt over een stille, niet-galmende, maar akoestisch goedbehandelde ruimte zullen de wachtberichten die u inspreekt minder professioneel overkomen.

Schakel daarom professionele hulp in.

Via deze webshop kunt u makkelijk uw telefoonberichten op maat bestellen. Ze worden geleverd in de beste kwaliteit in audiobestanden die u meteen kunt uploaden naar uw provider.

Door |2019-08-19T15:18:48+00:00augustus 1st, 2017|Kwaliteit, Voicemail|Reacties uitgeschakeld voor Artikel: 3 redenen waarom u uw voicemail berichten beter niet zélf inspreekt

Veelgestelde vragen

Hoe wordt de totale prijs berekend?2019-07-16T11:10:29+00:00

Het kost €30 per ééntalig bericht (exclusief btw).

Eén bericht duurt maximaal +/- 20 sec. (of 50 woorden)
Voor elke vertaling rekenen we een extra bericht.
Het taalkeuze-bericht krijg je gratis.

Wil je bijvoorbeeld één audiobestand ontvangen in 3 talen (NL, FR en EN)? Kies en betaal dan voor 3 berichten!

Welke soort audiobestanden heb ik nodig voor mijn voicemail?2019-07-15T15:45:46+00:00

Een eenmanszaak vraagt vaak:
Een voicemail met de openingsuren

Een klein bedrijf vraagt meestal:
Een welkomstbegroeting
Enkele doorschakel keuzemenu’s
Een on-hold bericht
Een voicemail met openingsuren

Een internationaal bedrijf bestelt:
Een welkomstbegroeting met taalkeuze (krijg je gratis)
Enkele doorschakel keuzemenu’s
Een on-hold bericht
Een afwezig bericht
Een voicemail met openingsuren

Deze berichten worden ook regelmatig ingesproken:
Een aparte voicemail tijdens feestdagen
Een aparte voicemail tijdens vakantieperiodes
Een aparte voicemail voor uitzonderlijke sluitingsdagen

Hoeveel kost een voorgemaakte begroeting?2019-07-14T13:22:06+00:00

Voor € 5 kun je:

Eeen standaard telefoonbegroeting downoaden.
Beluister de voorbeelden hier
Voeg je gewenste audiofile toe aan je winkelmand en reken af.
Je ontvangt de cleane versie meteen per mail.
Direct gebruiksklaar.

Lukt het als ik een 3CX / VoIP / Cloud / telefooncentrale heb?2019-07-14T13:42:19+00:00

Zeker en vast. Meer zelfs:

Onze audiobestanden werken voor élk systeem.
Want wij kunnen ze in elk audioformaat afleveren.
Bijvoorbeeld .wav of .mp3!

Dus ook voor uw 3CX VoIP-telefoonsysteem. Dankzij onze professionele stemmen klinkt je telefoonsysteem nog beter.

Hoe je precies te werk gaat om je bestanden in te stellen, lees je natuurlijk best in de handleiding van je systeem.

Wat als ik niet tevreden ben? Krijg ik dan mijn geld terug?2019-07-14T13:19:30+00:00

Zeker en vast!

Plaats met een gerust hart je bestelling. Indien je tòch niet tevreden bent, krijg je via de webshop een automatische terugbetaling. Je ontvangt dan ook een credit-factuur.

Gelukkig is dit nog niet voorgevallen. Aanpassingen qua tone-of-voice, uitspraak, intonatie en tempo zitten steeds inbegrepen in de prijs. Maar mocht je toch niet blij zijn, dan vinden dit geen enkel probleem.

Welke soort audiobestanden heb ik nodig voor mijn voicemail?2019-07-16T01:30:04+00:00

Een eenmanszaak vraagt vaak:
Een voicemail met de openingsuren

Een klein bedrijf vraagt meestal:
Een welkomstbegroeting
Enkele doorschakel keuzemenu’s
Een on-hold bericht
Een voicemail met openingsuren

Een internationaal bedrijf bestelt:
Een welkomstbegroeting met taalkeuze (krijg je gratis)
Enkele doorschakel keuzemenu’s
Een on-hold bericht
Een afwezig bericht
Een voicemail met openingsuren

Deze berichten worden ook regelmatig ingesproken:
Een aparte voicemail tijdens feestdagen
Een aparte voicemail tijdens vakantieperiodes
Een aparte voicemail voor uitzonderlijke sluitingsdagen

Van wie is deze webshop?2019-07-14T15:38:42+00:00

Het online stemmenbureau voicemail-stemmen.be is van Johfrah Lefebvre. Aangename kennismaking. Ik werk als fulltime Vlaamse voice-over stem voor verschillende bedrijven en (televisie-) productiehuizen. Je kunt mijn stem bijvoorbeeld herkennen van canvas-documentaires of radiospots. Meer horen? Bezoek mijn portfolio-website http://www.johfrah.be voor voorbeelden.

Waarom doe ik het? Ik hou ervan om met behulp van mijn stem, de juiste warme toon en de gepaste intonatie uw boodschap over te brengen. Dat gaat van ingewikkelde bedrijfsprocessen, wervende reclameboodschappen tot en met een vriendelijke telefonische goeiedag aan uw klanten.

Zo kun je me bereiken:
Mail: info@voicemail-stemmen.be
Telefoon: +32475263105
Of via Whatsapp of Facebook Messenger

In welk formaat kan ik de audiofiles krijgen?2019-07-14T13:45:24+00:00

Eigenlijk kan alles, bijvoorbeeld:

.wav
.mp3
a-law
u-law
.711
.kdp
.726

Ook alle bitrates en alle kHz combinaties zijn mogelijk:
48kHz, 24bit, PCM, Mono .wav
8kHz, 16bit, PCM, Mono .wav

Hoe schrijf ik een keuzemenu?2019-07-14T15:36:44+00:00

Eerst de afdeling, dan de actie.
Voor de afdeling Facturatie, druk 1.
Voor de afdeling Dienst na verkoop, druk 2.

Er komt veel informatie op je klant af. Dan is het handig dat hij eerst hoort wat hij nodig heeft. En dan pas wat hij moet doen.

Wacht niet te lang met het doorverbinden van een collega. Mensen hebben specifieke vragen en weinig tijd. Laat de optie ‘Voor alle overige vragen, druk 5’ daarom niet te lang op zich wachten.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?2019-07-15T15:47:40+00:00

Héél eenvoudig: klik op Bestelling plaatsen en dan kan je:

Jouw telefoonstem kiezen.
Het aantal berichten kiezen en ingeven.
Veilig betalen via de webshop.

Bestelde je voor 16u? De afgewerkte audiobestanden ontvang je de volgende werkdag per mail.

Welke talen zijn er mogelijk?2019-07-14T10:55:08+00:00

Wij spreken:

Vlaams
Frans
Engels
Duits

Voorlopig bieden wij geen Nederlands accent (uit Nederland) aan.

Waarom heb ik een professionele stem nodig?2019-07-14T15:24:59+00:00

Enkele aanraders voor een betere telefooncentrale:
Goed geschreven berichten.
Een professionele stem: vriendelijk, helder en accentloos.
Geschikte wachtmuziek.

Wie maakt er nog gebruik van?
Grote multinationals
Kleinere bedrijven

Voordelen:
Wekt bij klanten een vertrouwd gevoel
Maakt het wachten aangenamer.
Promotionele boodschappen kunnen tot meer aankopen leiden.
Informatie geven tijdens het wachten kan de vraag al deels oplossen.

Kan ik een factuur ontvangen?2019-07-14T13:17:16+00:00

Je ontvangt bij elke bestelling een factuur per mail.

Vul zeker je btw-nummer in bij de bestelling.
Eventueel kan je ook een po-nummer of referentie ingeven.

Wat is de levertermijn?2019-06-26T20:51:38+00:00

Plaats je de bestelling voor 16u? Dan ontvang je de opnames al de volgende werkdag. Soms zelfs nog dezelfde dag, maar meestal binnen de 24 uur.

Welke muziek kan erbij?2019-07-14T10:54:06+00:00

Klik hier om de muziek te kiezen.

Vind je niet wat je zoekt?
Ik heb slechts 5 keuzes gegeven om het overzichtelijk te houden, maar de muziekbibliotheek voor antwoordapparaten is eindeloos. Bel me gerust voor meer info. Bel: 0475263105.

Eigen muziek?
Deze kunnen we er ook onder plaatsen.

Eronder of apart?
Als je muziek toevoegt aan je winkelmand krijg je de keuze om de muziek apart of de muziek eronder te ontvangen. Of beide. Geef gerust mee hoe je het wil. Alles is mogelijk.

Ik wil native stemmen voor Franse of Engelse teksten. Kan dat?2019-07-14T15:20:45+00:00

Via onze webshop kan het op dit ogenblik niet.

Eveline en ik spreken naast Vlaamse berichten ook Franse en Engelse berichten in. Wij zijn geen native stemmen.

Maar er zijn wel veel voordelen:
Het voorkomt een chaotische indruk op je telefooncentrale.
Het zorgt voor consistentie.
Eenzelfde stem straalt rust en vertrouwen uit.
Aanpassingen zijn achteraf makkelijker door te voeren.
Je ontvangt je berichten sneller.

Hoeveel kost een bericht op maat?2019-07-14T13:15:27+00:00

Voor € 30 bieden wij:

Professionele telefoonberichten,
in het Vlaams, Frans of Engels,
opgenomen in een geluidsstudio,
geëxporteerd in het juiste audioformaat,
ingesproken door Johfrah of Eveline.
Muziek is optioneel: éénmalig € 20.

Je geniet van een korting:
-10 % vanaf 10 berichten
-15 % vanaf 15 berichten

Let op: vermelde prijzen zijn exclusief btw.

Is het niet beter om mijn eigen stem te gebruiken?2019-07-14T15:33:26+00:00

In sommige gevallen kan het beter zijn om authenticiteit uit te stralen. Als je een heel persoonlijk klantencontact op prijs stelt. Als dat voor je bedrijf niet ‘juist’ voelt om een andere stem te gebruiken, doe dit dan zeker niet.

Enkele tips:

Hou het kort.
Maak je welkomstbericht niet nodeloos lang.
Vermeld je eigen naam en dat van je onderneming.
Laat je beller weten wanneer je terugbelt.
Vraag hen eventueel om iets in te spreken na de biep.
Of de toon? Of de piep, bliep of tuut? Dat mag je zelf kiezen.

Spreek accentloos.
Een dialect kan onprofessioneel overkomen.

Zorg voor goede opnames
Vermijd plof-, blaas- en kraakgeluiden van de microfoon.
Neem op in een niet-galmende, maar akoestisch prettig klinkende ruimte.

Kun je CCITT u-Law, 8Khz, 8 bits, mono, 7kb/sec aanleveren?2019-06-26T18:55:05+00:00

Zeker. Ik kan je precies aanleveren wat je nodig hebt. Wil je toch je voice-berichten zelf inspreken, maar wil je weten hoe je gratis kunt je bestanden converteren naar het juiste formaat? Lees dan mijn artikel hierover om het WAV CCITT U-Law 8-bit format te verkrijgen.

Wat is een audiobestand?2019-03-21T19:16:46+00:00

Een audiobestand heeft een duurtijd van maximaal 20 seconden (max. 50 woorden) en maximaal één taal en kost € 30. Uiteraard kunt u ook meerdere talen in één audiobericht bestellen. Dan kost het vb. € 60 euro voor een audiofile met 2 talen. Of € 90 voor een audiofile ingesproken in 3 talen. Vanaf 15 audiobestanden, bijvoorbeeld 5 berichten in 3 talen of 15 Vlaamse audiofiles, kost het slechts € 20 per audiofile. De vermelde prijzen zijn exclusief btw.

Kan ik eenvoudige begroetingen downloaden?2019-07-14T12:41:23+00:00

Ja dat kan ook via onze webshop. Je vindt ze hier. Wij hebben de 100 meestvoorkomende telefoonbegroetingen voor je ingesproken.

Je kunt ze eenvoudig kopen en meteen downloaden.
Let op: je hoort nu nog pieptonen. Je ontvangt de cleane versie.
De teksten zijn ook handig ter inspiratie.

Hoe plaats ik het audiobestand op de voicemail van mijn GSM?2019-08-19T19:06:38+00:00

Deze uitleg is voor als je:
Géén business abonnement hebt.
Maar een GSM of vaste lijn hebt.

Dan kan je toch nog de audiobestanden gebruiken. Volgens alle eerdere klanten is de kwaliteit zeer goed. Het klinkt natuurlijk wel zoals elke telefoonstem klinkt. Dat komt omdat de bandbreedte van een gsm en vaste lijn beperkt is.

Zo doe je het:

  1. Koop voicemail bericht met standaard tekst.
    Of bestel een voicemail bericht met eigen tekst.
  2. Bel je voicemail. Hieronder een lijst met nummers.
    Orange: 5555
    Proximus: 1969
    Telenet: 5555
    MobileVikings: 1996
    Scarlet: 1991
    Base: 1933
  3. Wanneer je mag spreken, speel je het audiobestand op je computer af.
  4. Hou je telefoon dichtbij je speakers.
  5. Herbeluister om te horen of het goed is.
  • Tip 1: gebruik speakers die je luid kan afspelen. Je laptop is niet aan te raden.
  • Tip 2: de microfoon van je gsm zit onderaan.

Welk bericht wil je downloaden?

Je voicemail bellen?

Kan ik achteraf aanpassingen doen?2019-07-14T10:28:21+00:00

Stel dat je bedrijf verandert van naam. Of de openingsuren wijzigen.
Onze nieuwe afgeleverde audiobestanden zullen onhoorbaar passen in je huidige systeem.

Omdat we alle ingesproken berichten blijven bewaren in de cloud.
Omdat we dezelfde intonatie terug kunnen vinden.
Omdat we steeds inspreken in een professionele studio.

Hoeveel berichten moet ik betalen?2019-08-19T17:35:57+00:00

Kies je voor een bericht met standaard tekst? Dan moet je het aantal niet aanpassen.

Kies je voor een bericht met eigen tekst?
Ik wil 1 voicemail bericht.
1 bericht kiezen

Ik wil 1 wachtbericht in 3 talen.
3 berichten kiezen

Ik wil 1 voicemail + 1 wachtbericht + 5 verschillende keuzemenu’s.
7 berichten kiezen

PS: Het taalkeuze-bericht krijg je gratis.
PS: Een bericht duurt maximum 20 seconden.

Heb je nog vragen? Whatsapp of bel 0475263105



Heb je nog vragen? Whatsapp of bel 0475263105

Bericht dat jouw bellers even in de wacht houdt.

Bedankt voor het bellen. Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek. Uw oproep wordt zo snel mogelijk beantwoord. Bedankt voor uw geduld.

Thank you for calling. All lines are currently engaged. Your call will be answered shortly. Thank you for your patience.

Merci pour votre appel.Toutes nos lignes sont occupées pour l’instant. Votre appel sera pris en charge dans les plus brefs délais. Nous vous remercions pour votre patience.

Voicemail voor buiten de kantooruren.

Ons kantoor is momenteel gesloten. We zijn elke werkdag bereikbaar van 8u tot 17u. Laat gerust uw naam en bericht achter na de toon, dan bellen we u zo snel mogelijk terug. Bedankt voor uw oproep.

Our office is closed at the moment. You can reach us every working day between 8am and 5pm. Please leave your name and message, and we’ll get back to you as soon as possible. Thank you for your call.

A l’instant nos bureaux sont fermés. Vous pouvez nous joindre les jours ouvrables entre 08:00 et 17:00. Veuillez laisser un message après le bip sonore. Et nous vous rappellerons dans les plus brefs délais.

Voicemail voor binnen de kantooruren.

We konden uw oproep even niet beantwoorden. Laat gerust je naam en nummer achter, dan bellen we je zometeen terug.

We’re unable to take your call, just leave us a message and we’ll return your call as soon as possible.

Nous ne pouvons pas prendre votre appel. Laissez-nous un message et nous vous rappellerons aussitôt que possible.

Voicemail tijdens feestdag of uitzondering.

Welkom. Ons kantoor is vandaag uitzonderlijk gesloten. U kan een boodschap achterlaten en dan zullen wij u zo snel mogelijk terug contacteren.

Welcome. Our office is exeptionally closed today. You can leave a message and we will contact you as soon as possible.

Bienvenue. Notre bureau est exceptionellement fermé aujourd’hui. Vous pouvez laisser un message et nous allons vous rappeler le plus vite possible.

Voicemail voor tijdens vakantie-periode.

Welcome. We are closed until the second of January. Happy holidays.

Bienvenue. Nous sommes de nouveau disponible le 2 janvier. Bonne fin d’année.

Telefooncentrale met IVR keuzemenu

Indien u verder wenst te gaan in het Nederlands, druk 1.

Voor het plaatsen van uw bestelling, druk 1.

Voor technische ondersteuning, druk 2.
Om een afspraak te maken, druk 3.

To continue in English, please press 2.

To place an order, please press 1.
For technical support, please press 2
To make an appointment, please press 3.

Pour continuer en Français, appuyez sur la touche 3.

Pour passer une commande, appuyez sur la touche 1.
Pour entrer en contact avec notre service technique, appuyez sur la touche 2.
Si vous voulez fixer un rendez-vous, appuyez sur la touche 3.

Kies de gewenste muziek

Druk op het rode winkelwagentje om het aan je bestelling toe te voegen.

Vind je de muziek niet passend? Of wil je eigen muziek gebruiken? Bel me dan gerust even om de mogelijkheden te bespreken.
Bellen kan naar: 0475263105