Hoe kan ik mijn voicemail instellen?

Hoe kan ik mijn voicemail instellen?2018-12-02T19:45:46+00:00

Kan ik deze dienst als particulier, met een gsm ook gebruiken?

Ja. Als je geen telefooncentrale hebt, maar enkel gebruik maakt van een eenvoudige telefoonlijn of GSM, dan kun je ook gebruik maken van de audiofiles die ik je aanlever. Helaas boet je een klein beetje in aan kwaliteit, omdat je de bestanden niet rechtstreeks via een configuratiescherm kunt uploaden.

  1. Download een standaard audiofile via deze pagina. Of bestel een audiofile op maat via deze pagina.
  2. Bel naar je voicemail telefoonnummer. (Orange (5555) / Proximus (1969) / Telenet (5555) / MobileVikings (1996) / Scarlet (1991) of Base (1933).
  3. Het moment dat je je voicemail instelt, en je mag ‘spreken’, druk je op je computer op “afspelen”.
  4. En je houdt je telefoon dichtbij je luide speakers terwijl het afspeelt.
  5. Stop je de opname (door op hekje of sterretje te drukken op je telefoon).
  6. Herbeluister eventueel je opname om te controleren of het goed is.
  7. Zo is je professionele voicemail ingesteld op je gsm.
  • Tip: speel het niet af op je laptop, maar gebruik speakers die je luid kan zetten en zoveel mogelijk als je stem klinken.
  • Tip: de microfoon van je gsm zit onderaan, ter hoogte van je mond als je spreekt.

Kan ik dit als zakelijke gebruiker zelf instellen?

Voor zakelijke klanten bij Proximus of Telenet kun je ingesproken telefoonberichten (die als .wav of .mp3 bestanden op je computer staan) makkelijk via het configuratieplatform uploaden online. Bij Telenet bijvoorbeeld ben je een zakelijke klant als je hun Freephone-abonnement hebt, en bij Proximus moet je een Bizz Call abonnement hebben.

Hoe gaat het via Telenet?

Voor het toevoegen van je wachtmenu en voice over stem uploaden naar je telefooncentrale met Telenet, check Freephone Business via deze link.

Hoe gaat het via Proximus?

Voor instellen van je voice-over keuzemenu en antwoordapparaat met Proximus, check Bizz Call Connect via deze link.