Hoe werkt het?

Hoe werkt het?2018-12-02T19:38:38+00:00

Ik wil vooropgenomen berichten downloaden voor € 5 euro per stuk.

Kies uit 108 standaard Vlaamse telefoonbegroetingen. Kies welke audiofiles u nodig heeft en klik daarna op ‘Download de audiofiles’. U betaalt veilig online en u ontvangt meteen de WAV-geluidsbestanden van hoge kwaliteit (zonder pieptonen). Meteen gebruiksklaar voor uw antwoordapparaat of telefooncentrale.

Ik wil berichten op maat bestellen voor € 30 per stuk.

Kies de stem. Verstuur je teksten. Wij spreken je berichten op maat in. Download en gebruik je professionele opnames in je telefooncentrale of met je smartphone.

Ik heb hulp nodig bij het schrijven van mijn teksten.

Je vindt hier en hier voorbeelden die je kunnen helpen.

Waarom zou ik één stem kiezen die meerdere talen spreekt in plaats van meerdere stemmen?

Het voordeel van dezelfde stem die meerdere talen (niet native) inspreekt? Het voorkomt een chaotische indruk op je telefooncentrale. Het zorgt voor consistentie en eenzelfde stem straalt rust en vertrouwen uit.

Waarom heb ik eigenlijk een professionele stem nodig?

Een goede tekst, een vriendelijke professionele stem en de geschikte wachtmuziek zijn zeker aan te raden. Zowel grote multinationals als kleine bedrijven verkiezen een vertrouwde, accentloze en professionele stem. Dat wekt bij klanten een vertrouwd gevoel en maakt het wachten aangenamer. Bovendien kunnen promotionele boodschappen tot meer aankopen leiden. Of door informatie te geven en te verwijzen naar de website tijdens het wachten, kan de vraag al deels opgelost zijn.

Maak een betere indruk

Een vriendelijke begroeting zorgt voor een warm gevoel. Zeker aan de telefoon. Uw zakelijke bellers voelen zich welkom en beter geholpen met een professioneel onthaal.

Voorkom dat u klanten verliest!

Wat horen uw klanten als ze buiten de kantooruren bellen? Vanaf 2 seconden stilte haakt meer dan de helft van de bellers in. Voorkom dat u klanten verliest door professionele telefoonberichten.

Gebruik extra kansen

Heeft u er al aan gedacht om uw klanten via uw voicemail door te verwijzen naar uw website? Of interessante promoties aan te bieden terwijl ze even in de wacht worden gehouden?

Drie voordelen op een rij:

  1. Geen vervelende bezettoon meer! Heeft u al eens nagedacht hoe het voor uw klanten is om te moeten wachten? Mensen bellen niet zo graag. Ze willen snel antwoord. En via twitter of Messenger gaat het soms nog sneller. ALS mensen al bellen dan moet het wel dringend zijn of ze hebben een persoonlijke vraag. Een perfect moment om te tonen dat je uitblinkt in klantenservice. Wat hoort uw klant als u even niet bereikbaar bent? Als u bijvoorbeeld op de werf bent? Of onderweg en niet kan opnemen? Een onpersoonlijke bezettoon is te vermijden! Het instellen van een klanten onthaal brengt enkele voordelen met zich mee. Uw klanten bellen naar één vast nummer. En van daar uit is er veel mogelijk.
  2. U kunt meer verkopen. U kunt de tijd die uw klanten wachten, benutten door over uw promoties te vertellen. Een voorbeeldje: “Bedankt voor uw geduld. Wist u dat bij de aankoop van uw matras, u er nu tijdelijk gratis de hoofdkussens bovenop krijgt? Onze medewerkers vertellen u graag meer over deze en andere promoties.” Van zodra u uw beller te woord kan staan, bestaat de kans dat ze daardoor voor dit type product kiezen.
  3. Het komt professioneel over. De stem die je potentiële klanten horen, is de eerste indruk. Het is een soort auditief visitekaartje. Klanten associëren een professionele, vriendelijke stem met een professioneel en vriendelijk bedrijf. En die eerste indruk is onbetaalbaar.

Maar is mijn eigen dan stem niet goed genoeg?

Dat zeg ik niet. Soms is het zelfs beter om authentiek te blijven aan je bedrijf. Als je een heel persoonlijk klantencontact op prijs stelt. Als dat voor je bedrijf niet ‘juist’ voelt om een andere stem te gebruiken, doe dit dan zeker niet. Lees wel de tips om het inspreken te verbeteren.

Hoe kan ik een goed keuzemenu schrijven?

Eerst de afdeling, dan de actie

Maak je gebruik van een keuzemenu? Dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit aan deze volgorde. Voor de afdeling Facturatie, druk 1. Voor de afdeling Dienst na verkoop, druk 2. Er komt mogelijks veel informatie op je klant af, en dan is het handig als hij eerst de afdeling herkent waar hij naar op zoek is, en dan pas hoort welke toets hij moet indrukken.

Wacht niet te lang met het doorverbinden van een collega. Vaak bellen mensen, net omdat ze specifieke vragen hebben. Een reeks van standaard-antwoorden, hebben ze misschien al op je site gevonden, maar waren niet voldoende. Laat de optie ‘Voor andere vragen, druk X’ daarom niet te lang op zich wachten.

Je kunt ook woorden als ‘toets’ of ‘kies’ gebruiken in je telefoonmenu. Die keuze is aan jou.

Bijvoorbeeld:

  • Welkom bij Janssens. Een ogenblik geduld alstublieft, we helpen u zo spoedig mogelijk.
  • Hallo, u bent bij Janssens. Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Wij zullen u zo snel mogelijk te woord staan.

Welke audiobestanden zijn mogelijk?

Kort: alles is mogelijk. Meestal lever ik .wav-formaat 48kHz 24bit af. Of .wav 8kHz 16bit. Of CCITT u-Law, 8Khz, 8 bits, mono, 7kb/sec.
Of mp3-bestanden zijn ook mogelijk. Heeft u specifieke vragen of eisen, laat het dan weten bij uw bestelling of spreek me even aan op de chat.