Chat with us, powered by LiveChat

Je GSM voicemail laten inspreken?

Je GSM voicemail laten inspreken?2019-02-24T12:27:03+00:00
[widget id=”custom_html-15″]

Bestel en download een professioneel ingesproken audiofile.

  1. Bel naar je voicemail telefoonnummer.
    1. Orange (5555)
    2. Proximus (1969)
    3. Telenet (5555)
    4. MobileVikings (1996)
    5. Scarlet (1991)
    6. Base (1933)
  2. Als je mag spreken, druk je op je computer op afspelen. Houdt je telefoon dichtbij je luide speakers terwijl het afspeelt.
  3. Stop je de opname door op hekje of sterretje te drukken op je telefoon.
  4. Herbeluister eventueel je opname om te controleren of het goed is.

Zo is je professionele voicemail ingesteld op je gsm.

  • Tip 1: speel het niet af op je laptop, maar gebruik speakers die je luid kan zetten en zoveel mogelijk als je stem klinken.
  • Tip 2: de microfoon van je gsm zit onderaan, ter hoogte van je mond als je spreekt.
  • Tip 3: Als het voor een gsm-nummer is, zorg ik er altijd voor dat de bestanden luid genoeg afgemixt zijn.

Je gsm antwoordapparaat geeft een eerste indruk aan jouw bellers. Zorg dat die meteen goed zit. Hierbij twee vuistregels bij het inspreken.

Tip 1: KISS, Keep it short and simple

Maak je welkomstbericht niet nodeloos te lang. Maar houd het kort, krachtig en duidelijk. Vermeld zeker uw eigen naam en dat van uw onderneming. En laat uw beller weten dat u snel zal terugbellen. Vraag hen eventueel om iets in te spreken na de biep. Of de toon? Of de piep, bliep of tuut? Dat mag je zelf kiezen.

Tip 2: Verstaanbaarheid

U wordt beter begrijpbaar als u de voicemail inspreekt in een stille niet-galmende ruimte. Articuleer ook goed. En probeer rustig over te komen. Bonustip: spreek met een glimlach. Dat komt echt veel liever en positiever over.

6 schrijftips voor een goed afwezigheidsbericht

  1. Begroet de beller op een vriendelijke manier.
  2. Vermeld dat je tijdelijk gesloten bent én wanneer het bedrijf terug open is.
  3. Verwijs eventueel naar de website, waar klanten met algemene vragen terecht kunnen.
  4. Vraag om een boodschap achter te laten.
  5. Beloof dat je de vragen zult beantwoorden van zodra je terug bent.
  6. Bedank voor het begrip en hun interesse in het bedrijf

Voorbeeldtekst:

Welkom bij voicemail-stemmen. Momenteel zijn we gesloten wegens een deugddoende jaarlijkse vakantie. Heb je vragen of wil je een gratis proefopname? Spreek dan een bericht in na de toon of bezoek www.voicemail-stemmen.be. We zijn terug op 31 augustus en beantwoorden dan alle vragen. Alvast bedankt voor je oproep.

Hou het eenvoudig en help ze verder

Maak je bericht niet langer dan 50 woorden of 20 seconden. Informeer je bellers zo kort en simpel mogelijk. En bied ook terwijl je afwezig bent klantenservice. Dat kan door te verwijzen naar je website die 24/24 bereikbaar is en waar je een FAQ met veelgestelde vragen hebt gepubliceerd. Of een makkelijk formulier hebt waarmee ze een afspraak kunnen boeken. De kans is groot dat de vraag hier al mee is opgelost.

Meer voorbeelden:

  1. Goeiedag, welkom bij mijbedrijf. Van 1 tot en met 15 juli ben ik er niet. U kunt een bericht achterlaten na de toon. Vanaf 16 juli neem ik dan terug contact met je op.
  2. Hallo, wegens onze jaarlijkse vakantie, zijn wij van 1 juli tot en met 15 juli niet bereikbaar. Gelieve ons terug te bellen na 16 juli. Of een email te sturen naar info@mijnbedrijf.be. Uw vragen worden vanaf 16 juli terug behandeld. Bedankt voor uw begrip.
  3. Welkom bij Janssens. Op dit moment zijn we gesloten. U kunt ons elke werkdag bereiken van 9 tot 18 uur. Bedankt voor het bellen.
  4. Hallo, u bent bij Janssens. Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Gelieve op een later tijdstip terug te bellen, of een bericht achter te laten na de toon.
  5. Goeiedag. Dit is Janssens. Wegens drukte zijn we momenteel niet bereikbaar. Laat uw naam en vraag achter na de biep en we bellen u zo snel mogelijk terug.
  6. Hoi, met Janssens. Ik ben er even niet. Spreek iets in na de biep! Bedankt.
  7. Welkom bij Janssens. Helaas kunnen we u op dit moment niet te woord staan. We bellen u spoedig terug. Voor meer informatie, boekingen en openingsuren kan u ook steeds terecht op onze website. Bedankt!

Proximus: Een audiobestand instellen als PhoneMail-begroeting.

Wilt u een liedje of een originele begroeting op uw PhoneMail? Kies een wav-audiobestand en stel het online in. U kunt enkel wav-bestanden opladen, dus geen mp3- of wma-bestanden.

  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
  2. Klik daarna op uw vaste lijn.
  3. Klik in de box Mijn Diensten op de tab Actief.
  4. Doorloop de geactiveerde diensten tot u PhoneMail ziet.
  5. Klik op PhoneMail en daarna op Beheren.
  6. Klik op Geactiveerde slimme diensten en daarna op PhoneMail beheren.
  7. Klik in de rubriek Begroeting op De begroeting personaliseren.
  8. Selecteer een audiobestand op uw computer en klik op Opladen.
  9. Vanaf nu horen uw correspondenten dit audiobestand als welkomstbegroeting op uw PhoneMail.

Telenet: Voicemail voor gebruikers instellen

Wanneer u niet bereikbaar bent of een inkomende oproep niet beantwoordt, kunnen bellers op uw voicemail terechtkomen. U kan kiezen om de voicemailinstellingen van het algemeen nummer over te nemen of u kan zelf een persoonlijk voicemailbericht instellen. De voicemailinstellingen voor het nummer van een individuele gebruiker zijn dezelfde FreePhone Business-functionaliteiten van het algemeen nummer.

Berichten instellen

Hier kan u het welkomstbericht opladen dat is gelinkt aan het persoonlijk nummer van de gebruiker. U kan hier meerder berichten opladen, bijv. een welkomstbericht tijdens de werktijden, buiten de werktijden en een welkomstbericht tijdens een vakantie. U kan er ook voor kiezen om de welkomstberichten van het algemeen nummer te gebruiken. De geluidsbestanden voor uw welkomstbericht(en) bewaart u in het .wav-formaat. Tip: Geef uw berichten een betekenisvolle naam zodat u ze achteraf ook nog gemakkelijk kan beheren.

Een welkomstboodschap instellen

Een welkomstboodschap is een bericht dat u wilt laten horen als klanten bellen naar het algemeen nummer. Een welkomstboodschap geeft uw onderneming een professionele uitstraling. Bellers worden persoonlijk begroet. Als er een oproep binnenkomt, hoort de beller eerst de welkomstboodschap. Daarna gaat de inkomende oproep verder naar een gebruiker, naar een wachtrij of naar een keuzemenu. U bent echter niet verplicht om een welkomstboodschap te kiezen. U kan een standaard welkomstboodschap kiezen. Maar u kan de welkomstboodschap ook persoonlijker maken door zelf een bericht in te spreken.

Een standaard welkomstboodschap instellen

Om de standaard welkomstboodschap te activeren, ga als volgt te werk:

  1. In stap 1 van de wizard om het algemeen nummer te configureren, in de tab Configuratie algemeen nummer, ga naar Wilt u een welkomstboodschap toevoegen.
  2. Bij het veld Kies een welkomstbericht, kies *Default* om het standaard welkomstbericht in te stellen.

Een gepersonaliseerd welkomstbericht instellen

Om een gepersonaliseerd welkomstbericht te maken en het te verbinden aan het algemeen nummer,
ga als volgt te werk:

FreePhone Business Admin Handleiding

  1. In stap 1 van de wizard om het algemeen nummer te configureren, ga naar Wilt u een welkomstboodschap toevoegen.
  2. Naast de lijst bij het veld Kies een welkomstbericht, klik op Welkomstbericht toevoegen.
  3. In het dialoogvenster, geef het welkomstbericht een betekenisvolle naam en doe één van de volgende:
    1. Laad een bestaand audiobestand op.
    2. Klik op het microfoontje en neem een gepersonaliseerd welkomstbericht op, zoals hieronder (*) beschreven.
  4. Als u de welkomstboodschap ook toegankelijk wilt maken voor de andere gebruikers met toegang tot het portaal, vink dan de overeenkomstige optie aan.
  5. Klik op Bevestigen.
  6. (*) Ga als volgt te werk om een welkomstbericht op te nemen via het FreePhone Business portaal:
    1. Klik op het microfoontje en spreek het bericht in.
    2. Klik nogmaals op het microfoontje zodra u klaar bent. Het bericht is opgenomen.
    3. Geef het bestand een betekenisvolle naam en klik op de harde schijf om het bestand te downloaden.
    4. Klik op “Choose File”, selecteer uw bericht en klik op Openen
    5. Klik op “Bevestig”/”Confirm” om het bestand op te laden.

Meer informatie in een PDF.

Cisco: Configuring the Welcome Prompt

Cisco AutoAttendant can only use welcome prompts that are stored on the Cisco Unified CCX Engine. To configure your automated attendant to use a customized welcome prompt, you must upload it to the server and configure the appropriate Cisco AutoAttendant instance.
Tip To start Cisco Unified CCX Administration, open http://servername/AppAdmin in your web browser, where servername is the DNS name or IP address of the application server. Click Help for detailed information on using the interface.

  1. From the Cisco Unified CCX Administration main menu, choose Applications Prompt Management. The Prompt Management window displays.
  2. From the Language Directory drop-down menu, choose the specific language and directory where the prompt should be uploaded.
  3. To add a new prompt
    1. Click the Add a new prompt hyperlink. The Prompt File Name dialog box displays.
    2.  To open the Choose file dialog box, click Browse.
    3. Navigate to the source .wav file folder and double-click the .wav file that you want to upload to the Cisco Unified CCX Engine.
    4. Confirm your choice in the Destination File Name field by clicking in the field.
    5. To upload the .wav file, click Upload. The system displays a message that the upload was successful.
    6. Click the Return to Prompt Management hyperlink. The window refreshes, and the file displays in the Prompt Manager.

Probeer het gratis!

Twijfel je? Wij spreken vrijbljvend een stukje in. Handig en zonder verplichting!

Eveline

30,00

Vul hieronder de in te spreken teksten in

Product price
Additional options total:
Order total:
Categorie:

Klik hier voor een proefopname van Johfrah.

[widget id=”custom_html-14″]

Welke stem kies je?

Om je berichten op maat te laten inspreken?


Kies Johfrah

Kies Eveline

Voeg muziek toe.

Kies de gewenste muziek en druk op het rode winkelwagentje om het aan je bestelling toe te voegen.

Vind je de muziek niet passend? Of wil je eigen muziek gebruiken? Bel me dan gerust even om de mogelijkheden te bespreken.

Probeer het gratis!

Twijfel je? Wij spreken vrijbljvend een stukje in. Handig en zonder verplichting!

Johfrah

30,00

Vul hieronder de in te spreken teksten in

Product price
Additional options total:
Order total:
Categorie:

Klik hier voor een proefopname van Eveline.

Beluister de stem van Eveline


Eveline klinkt zacht en vertrouwd. Wil je de telefoonberichten door Eveline laten inspreken?

Kies Eveline

Beluister de stem van Johfrah


Johfrah klinkt warm en zakelijk. Wil je de telefoonberichten door Johfrah laten inspreken?

Kies Johfrah